کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735713829 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316319 | نظرات: 37889
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

گوگل نام "خلیج فارس" را حذف کرد!


با وجود این اگر کاربر اینترنتی، عنوان خلیج عربی را هم در نقشه گوگل سرچ کند به محل خلیج فارس هدایت می‌شود بدون آنکه حتی این نام نیز بر روی آن درج شده باشد.

موتور جست و جوگر عظیم گوگل، نام خلیج فارس را از روی خدمات دهنده نقشه (google maps) خود حذف کرده است.

به گزارش سافت گذر به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، سرویس خدمات دهنده google earth این سایت نیز مانند سابق کماکان از عنوان مجعول "خلیج عربی" در کنار نام خلیج فارس استفاده می‌کند.

گوگل بزرگترین موتور جست و جوگر اینترنت است که امکانات خدماتی آن مانند maps و earth مورد استفاده صدها میلیون نفر در سراسر جهان است.

این کمپانی هیچ توضیحی درباره حذف نام خلیج فارس از نقشه خود نداده است و این در حالی است که در صورت جست و جوی معادل نام خلیج فارس به زبان های مختلف در نقشه گوگل، این برنامه شما را به محل خلیج فارس بر روی نقشه هدایت می کند بدون آنکه نام آن بر روی صفحه وجود داشته باشد.

با وجود این اگر کاربر اینترنتی، عنوان خلیج عربی را هم در نقشه گوگل سرچ کند به محل خلیج فارس هدایت می شود بدون آنکه حتی این نام نیز بر روی آن درج شده باشد.

بدین ترتیب به نظر می آید خلیج فارس تنها محل جغرافیایی جهان است که در شرایط کنونی هیچ نامی بر روی برنامه نقشه گوگل ندارد.

این در حالی است که خلیج فارس تنها نام تاریخی و مستند این آبها در جهان از صدها سال پیش است که هم اکنون توسط نهادهای مرجع بین الملل مانند سازمان ملل متحد پذیرفته شده و در اسناد و مکاتبات رسمی بین المللی استفاده می شود.

حتی برخی کشورهای عربی که هم اکنون نام خلیج فارس را تحریف می کنند، تا پیش از دهه 1960 میلادی از همین عنوان در مکاتبات رسمی و بین المللی استفاده می کردند. با آغاز موج ناسیونالیسم عربی در سال های میانی قرن بیستم بود که کشورهای عربی اندک اندک نام تاریخی خلیج فارس را به خلیج عربی تحریف کردند.

دفاع از خلیج فارس

این عنوان از آن رو جعلی خوانده می شود که در هیچ سند و نقشه تاریخی بین المللی و منطقه ای، حتی در کشورهای عربی، عنوانی به این شکل وجود ندارد. در مقابل در تمام اسناد، مدارک و نقشه های جهان از 2500 سال پیش که زمان تقریبی تشکیل کشور ایران بود، نام این آب ها خلیج فارس ذکر شده است.

دولت های ایران چه در دوران پادشاهی پهلوی که ادعای اعراب برای تحریف نام خلیج فارس آغاز شد و چه در زمان جمهوری اسلامی که این ادعاها ادامه پیدا کرد، بر فارس بودن خلیج فارس تاکید کرده اند.

تاکید بر نام تاریخی خلیج فارس یکی از موضوعات مشترک هویتی و ملی تمام ایرانیان در سراسر جهان است به گونه ای که با وجود اختلافات گسترده میان گرایش های مختلف فکری و سیاسی، بر سر دفاع از نام خلیج فارس با همدیگر اتفاق نظر دارند.

در سه روز گذشته که دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس به نمایندگی از ایران در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم های عربستانی و قطری رفتند، ده ها هزار طرفدار دو تیم بارها شعار "خلیج همیشه فارس" را سر دادند.

به دنبال بالا گرفتن اختلافات اخیر میان دولت جمهوری اسلامی و حکومت امارات متحده عربی بر سر مالکیت سه جزیره ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک که پس از سفر ناگهانی محمود احمدی نژاد به ابوموسی در هفته های اخیر صورت گرفت، تعداد زیادی از ایرانی ها در سراسر جهان از امکانات اینترنتی برای بیان اعتراض خود به دولت های عربی استفاده کردند.

در این راستا حدود صدها هزار کامنت در دفاع از خلیج فارس و حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه در صفحات فیسبوک افرادی مانند پادشاه عربستان، حاکم امارات و رئیس جمهور آمریکا منتشر شده است.

این حجم از نظرات باعث شد تا صفحه فیسبوک ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی برای ساعاتی از دسترس خارج شود و مدیریت این صفحه پس از راه اندازی مجدد آن، اذعان کرد که بیش از 250 هزار کامنت با محتوای "خلیج همیشه فارس" از سوی ایرانیان دریافت کرده است.

اینترنت؛ ابزار اعتراض

این اما نخستین بار نیست که دفاع از نام تاریخی خلیج فارس تبدیل به مسئله ملی و هویتی ایرانی ها در سراسر جهان می شود.

در سال 2004 میلادی، نشریه معتبر نشنال جئوگرافیک نام خلیج فارس را در نقشه های خود به خلیج عربی تغییر داد؛ اقدامی که خشم تمامی ایرانیان را در نقاط مختلف دنیا برانگیخت و پژواک آن در محافل سیاسی و مطبوعاتی بین المللی نیز به گوش رسید.

به دنبال اعتراضات گسترده ایرانیان و سپس واکنش وزارت خارجه وقت، سرانجام نشنال جئوگرافیک رسمأ پوزش خواست و نام خلیج فارس را بار دیگر جایگزین این عبارت مجعول کرد.

در آن سال نیز ایرانیان با یاری جستن از امکانات شبکه جهانی اینترنت، به اعتراضات خود رنگ و بو و ابعادی گسترده تر بخشیدند. راهکار ایرانیان معترض، تهیه و راه اندازی صفحه ای بود که "بمب گوگلی" خوانده می شود.

این صفحه اینترنتی که با نام "خلیج عربی arabian gulf" طراحی شد، حاوی چنین عبارتی بود: "خلیجی که به دنبالش می گردید یافت نشد. هیچ منطقه آبی با این نام هرگز وجود نداشته است. نام صحیح، خلیج فارس است که همیشه فارس بوده و همیشه هم خواهد بود."

با کلیک چند هزار باره ایرانیان بر روی پیوند یا لینک این صفحه، موتور جستجوگر گوگل که ارجحیت یافت مطالبش بر پایه دفعات کلیک است، به صورت خودکار این صفحه را در نخستین جایگاه خود ثبت کرد.

دانشنامه اینترنتی wikipedia که بزرگترین دانشنامه آنلاین جهان است نیز نام خلیج فارس را به رسمیت می شناسد و در تمام زبان های آن در صورت جست و جوی عنوان جعلی جایگزین، کاربران را به صفحه مربوط به خلیج فارس راهنمایی می کند.

بزرگترین مورخان و محققان دنیای قدیم از جمله هرودوت، نئار خوس، استرابون، کورسیوس رومی و نیز محققان جهان اسلامی نظیر استخری، مسعودی، بیرونی، ابن حوقل، مقدسی، مستوفی و ناصر خسرو، از هزاران سال پیش در آثار و نوشته های خود به نام "خلیج فارس" یا "دریای پارس" اشاره کرده اند.

با وجود این به دنبال بالا گرفتن اختلافات میان ایران و کشورهای عربی بر سر نام خلیج فارس در دهه 1990 سرانجام سازمان ملل متحد با انتشار دو رهنمود نگارشی در سال های 1994 و 1999 بر لزوم بکارگیری نام خلیج فارس در تمام اسناد و مکاتبات آن تاکید کرد.

در بند اول سند رسمی مورخ 14 مه 1999 دبیرخانه سازمان ملل متحد در این خصوص آمده است: "واژه خلیج فارس در اسناد و انتشارات و همچنین بیانیه هایی که از سوی دبیرخانه (دبیرکل) صادر می شود استفاده می شود. این واژه یک نام استاندارد جغرافیایی برای یک منطقه دریایی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عرب منطقه (شبه جزیره اعراب) است. واژه کامل فارس همواره برای معرفی این منطقه دریایی استفاده می شود. در ابتدای این سند نیز این نام به همین منطقه اشاره می کرد و پس از این نیز این نام در هر زمانی که نیاز به شفافیت حس شود تکرار خواهد شد."

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 8919 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: خبرنامه دانشجویان ایران تاریخ خبر: 1391/02/15 تعداد مشاهده: 2545
سافت گذر
نظرات بینندگان

حسین مرادی 1391/04/11 07:06
دوستان عزیزبیشتر مطالعه کنید اذربایجان اصیل ترین قوم اریایی هست .این زبان ترکی دراثر اتفاقات در هموطنان اذری رسوخ کرده درکل ترک .فارس .کرد.ترکمن.کردوتمام اقوام ایرانی عزیزند وهمه از یک پیکرند.فقط وای بر ما که کارمان بجایی رسیده این اشغالها دارند برای ما شاخ میشن .مقصر خودمون هستیم به هرنحو فقط به فکر دزدی هستیم از بیتلمال .کار.بودجه.......عده ایمون باکلاس شدیم رفتار غربی تقلید می کنیم وگورپدر تمدن 5000ساله هرکه کارمون به نحو احسن انجام بدیم وارتقاش بدیم .به امید خدا به همون اوج قدرت پارسی برخواهیم گشت زنده باد ایران وایرانی خلیج تاابد پارس
آتیس 1391/02/23 12:05
خلیج فارس مال خودمونه افتخارشوباکسی شریک نمیکنیم.
رضا 1391/02/16 19:27
مصطفی اولا خودت خفه شو در ضمن اگه شعور داشتی میفهمیدی با منطق دارم میگم نه مثل تو بازور.
صادق 1391/02/16 16:40
آقا جرا شایعه میکنید همین الان جستجو کردم خلیج همیشه فارس رو اورد تازه یه دستم واسم تکون داد
مصطفی 1391/02/16 15:01
اقا رضای عزیز که نوشتی خلیج عربی بهتره
ازت خیلی مودبانه میخوام خفه شی
بی غیرت
رضا 1391/02/16 13:55
آقا چه فرقی میکنه آخه خلیج فارس یا عربی؟؟؟؟؟خلیج عربی که خوشگل تره.گیر دادن به فارس یا عرب بودن.100000 تا کشور عرب دوره این خلیج هستش اونوقت میگن خلیج فارس؟!!!! مگه میشه؟؟؟ همون خلیج عرب خیلی خوبه
عرفان 1391/02/16 11:44
جالبه.در عجبم از این پستها که چون خودشون همچین افتخاری ندارن دارن از ما میدزدن.باید با قطعیت این ادعای گستاخانه اعراب رو در جوامع بین المللی پاسخ بدیم.
پرهام 1391/02/16 11:40
می خواستم در جواب اونی که خودشو از ترکهای اذربایجان معرفی کرده و اون حرفهارو نوشته بگم که:
درسته که افراد معدودی از فارس زبانهای(نژادپرست) با ما ترکها و خیلی از قومیتهای دیگه ی تو ایران سر عناد دارن و خط مشی های ما نیز کاملا در تضاد با اونهاست وما هم اونارو قبول نداریم،،، ولی باید بگم همه مون با قاطعیت از نام خلیج فارس که نمادی از از ایران و هویت ملی ما ایرانیان است دفاع می کنیم و به هیچ احدی اجازه دست درازی نمیدیم . همونجوری که خیلی از سرداران و شهدای ترک زبان دوران دفاع مقدس از ایران عزیزمون با دادن جان خود حمایت کردن،
یادمان نمی روند سرداران و سربازان وبسیجیان شهید ترک زبان.
papa 1391/02/16 11:23
خلیج تا ابد فارس همیشه خلیج تا ابد فارس بود و خواهد بود . اون آقایی هم که گفته ما ترکای اذربایجان از اسم خلیج .... حمایت میکنیم باید بهشان بگم که خیلی بدی اینو داری میگی . خلیج همیشه فارس همیشه خلیج فارس بوده و خواهد بود lay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol kur pantoprazol boluslay:none">fexofenadin kinder forskningogkaffe.site fexofenadin nebenwirkung
حسن 1391/02/16 10:34
خلیج همیشه فاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااارس
حیدری 1391/02/16 09:47
اصلا نه خلیج فارس نه خلیج عرب، بذاریمش خلیج ترک راحت! این ترکها هم کمی به حساب بیان! الویز ترکین گلف!!!
علي محمدي 1391/02/16 08:26
به راستی چه فرقی میکنه عربی یا فارسی
چرا وقتی اسم شهری را در مرز آذربایجان با ایران که نسل اندر نسل ترک بوده اند را پارس آباد می گذارند و در مقابل اعتراض می گویند چه فرقی میکند اسم است دیگر. واقعا اگه یه کلمه اینقدر اهمیت دارد پس...lay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol dosis pantoprazol bolus
امير اميري 1391/02/16 03:56
درود بر ایران وایرانی پارس-آذری -کرد لر -لک وسایر ...اونی که گفته من آذریم از خلیج عربی حمایت می کنم اشک است.یاشاسین ایران وآذربایجان lay:none">prednisolon blodsocker prednisolon klysma prednisolon graviditet
میثم 1391/02/16 03:15
سلام
لطفا یکم ادب رو رعایت کنین بد نیست. تو کل ایران بیشتر از 5 میلیون عرب زبان زندگی میکنن که بیشتر تو استانهای جنوبی هستن.اونا هم ایرانی هستن و از قبلم همینجا بودن
وقتی توهینی می کنید مواظب باشید که به خودتون و هموطنانتون توهین نکرده باشید.
بعدم اینکه مشکل اصلی ما فقط خلیج فارس نیست.ایران جز مسائل معنوی و پیشرفت علمی که ازش حمایتم نمیشه به هیچ وجه با کشورای عربی قابل مقایسه نیست. فرهنگشونو ببینید و نظام اموزشی و نوع شهرسازی و امکانات و جایگاه اقتصادی و مدیریت کلانشونو ببینید.
قضاوت همیشه با عقل انجام میشه نه احساس
به امید پیشرفت کشورمون و رسیدن به بهترین درجات ممکن در همه ی زمینه ها
mamad 1391/02/16 02:07
فقط خلیج همیشه فارس !!!!!!!!! حالا اونا اسمشو عوض کنن که چی؟؟ هیچ اتفاقی نمیفته ایرانیان پارسی همه متحدن :)
علی 1391/02/16 00:48
شما الکی خودتون به این موضوع دامن می زنید ، خلیج فارس تو گوگل سرجاش ، چرا الکی خودتون خبر الکی پخش می کنید!!!!!!!!!lay:none">prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditet
ناشناس 1391/02/16 00:39
اگر کاربر اینترنتی، عنوان خلیج عربی را هم در نقشه گوگل سرچ کند به محل خلیج فارس هدایت می شود بدون آنکه حتی این نام نیز بر روی آن درج شده باشد


چرا دروغ میگین همین الان تو google map زذم و هیچی نیومد
محمدرضا 1391/02/16 00:21
مرگ بر گوگل و مدیران یهودیش
مرگ بر گوگل و مدیران یهودیش
مرگ بر گوگل و مدیران یهودیش
مرگ بر گوگل و مدیران یهودیش
مرگ بر گوگل و مدیران یهودیش
مرگ بر گوگل و مدیران یهودیش
مرگ بر گوگل و مدیران یهودیش
مرگ بر گوگل و مدیران یهودیش
مرگ بر گوگل و مدیران یهودیش
مرگ بر گوگل و مدیران یهودیش
مرگ بر گوگل و مدیران یهودیش
مرگ بر گوگل و مدیران یهودیش
مرگ بر گوگل و مدیران یهودیش
سجاد 1391/02/16 00:09
با سلام و درود به همه ایرانیان عزیز وبا غیرت و همچنین عربهای ایران که خودشونو ایرانی می دانند.این خلیج همیشه فارس باقی خواهد ماند. مانند نام بزرگ ایران و ایرانی. امارات و عربستان صعودی همه نوچه های غربند.و برای اون دوست که خودشو ترک آذر بایجان می دونه و از طرف اونها یه پیام مزخرف داده واقعا متاسفا,هیچ بویی از غیرت ترک های ایران نبرده.خلیج همیشه فارسسسسسسسسسسسسسسسسس تا ابد.
مجید 1391/02/15 23:52
عزیز من پارس نه فارس به ما چه که عرب ها عقب موندن و پ ندارن «خلیج همیشه پارس»
تا وقتی که ما اصالت خودمونو پیدا نکنیم همین آش و همین کاسه
کهیر می زنم وقتی از دستور زبان عربی تو فارسی استفاده می شه مثل مدیره، حاجیه، شاعره و ...
وقتی یه زن فوت می شه زرتی می زنن مرحومه ... بابا خجالت بکشین شما پارس زبانید نه عرب این کارا چیه
بابک حسینی 1391/02/15 23:16
من که وقتی چک کردم دیدم همه چی درسته.خلیج فارس همون خلیجه فارسه.چرا جو سازی میکنین بی خودی.گوگل هم بیخودی بد نام کردین.
خلیج همیشه پارس 1391/02/15 23:02
من با دوستمون موافقم که گفت ما هم به دریای عمان بگیم دریای پارس ولی چه فایده بالایی های ما یا خیلی از عربا خوششون میاد یا خیلی ازشون میترسند وای برما وای بر ما گذشتمون کجا که چیا بودیم الان کجا که این ... پا پتی میان اینجور میگن لعنت به این ... درود بر سرزمین و دریا و خلیج همیشه پارس
شاگرد 1391/02/15 22:56
واقعا عالی گفتند پول روی مرده بزاری زنده میشه خوب عزیزان این گوگل احمق هم خارج از این نیست این منگول هم چشماشون پول عرب ها را دیده ولی غیرت ایرانی ها را ندیده
ما 1391/02/15 22:45
قربون ایران قربون این سرزمین پارس برم
اقا محسن خیلی قشنگ نوشت بابا کم به این عربا اعتنا بزارین اونا مارو اینجور میکنن بعد هی ازشون تعریف میکنین
اینجا سرزمین پارسه نه فارس اینجا خلیج پارسه نه فارس
تمام چیزای عربا شبکه ها وتبلیغاتشون بر ضد ایرانه بعد ایران میاد مثلا شبکه ای فیلم ifim رو به زبان عربی میسازه مقصر خودمونیم که بهشون رو میدیم
زنده باد پاینده باد پارس و خلیج همیشه همیشه همیشه پارس
زنده باد ایران
محسن ناصري 1391/02/15 21:39
بخندین
وزیر خارجه امارات و کشور امارات هم سن هستن!!!!!
بیشتر بخندین
به همه هم بگین. (دوست، رفیق، قوم خویش، همسایه ...)
بگید تا همه ایرانیا که هیچ جهانیان بدونن
خليج فارس 1391/02/15 21:35
خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس خلیج همیشگی فارس
عباس 1391/02/15 21:13
راست می گه آقای مدیر عزیز سافت گذر چرا الکی خبر می دی؟
می خوای الکی بگی چی؟
چرا فکر می کنین کل دنیا بر ضد شما هستن؟
چرا به دروغ خبر آپ می کنید؟
درضمن فرهنگ ایرانی اینه که سریع ناسزا بگن؟
نظر هارو ببینید یکی عینه یه آدمه منطقی نظر نداده
برادر من یه جور می گین تاریخ پارسی!!
زبان فارسی 70% عربی !
خلیج فارس!!!
خلیج خودش عربی!
چه خلیج فارس چه خلیج عربی سروته یه کلباسن
بابا بیاین به فکر مملکت باشین نه آفای فولانی تو یه جایی از جهان یقش باز بوده وای وای وای!؟
اصغر فرهادی چی شد؟ برین از اون همایت کنید که اصلا انگار نه انگار یه جایزه بزرگ برده و سینمای ایران اصلا ازش همایت نکرده
وقتی در میان می گن اسکار مثل جشنواره فیلم گچساران واقعاٌ می ارزه بیاین 3 ساعت بگین خلیج فارس؟
آقای جم همین بادیه نشین ها که میگین پولشون حرف می زنه ، می تونن! کاری کردن دبی شده بهترین شهر توریسم !
کمی یاد بگیرین احترام بزاریم به قومیت ها به نژادها!
متاسفم براتون
خلیج تا ابد عربی 1391/02/15 20:34
بابا فارس های پارسه قومی که اقوام ایرانی شما رو وحشی خوندن برین گمشین خلیج عربی یعنی عربی ما ترکان آذربایجان ایران و ایران از نام خلیج عربی حمایت می کنیم lay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol diarre pantoprazol boluslay:none">prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditet
محسن بابالو 1391/02/15 20:06
اینها همه دروغه
همین الان در خود سایت گوگل سرچ کنید خلاف این خبر سابت میشود
در ضمن یکی از دوستانم در نوروز امسال(91) از موزه لور فرانسه دیدن کرده بود و گفت در نقشه های این موزه همه جا اسم خلیج فارس ذکر شده بود
علی 1391/02/15 20:02
شایعه است. خلیج فارس سرجاشه
lay:none">fexofenadin kinder forskningogkaffe.site fexofenadin nebenwirkung
اهورا آريايي 1391/02/15 19:46
دوستان عزیز ! با فحش نمی شه با این تحریف کنندگان تاریخ مبارزه کرد . باید اصولی مبارزه کرد . این اولین باری نیست که این آقایان چشم به دزدیدن تاریخ ما و کشور ما دوختند ، تاریخ را ببینید . بیایید یک اعلامیه به زبان انگلیسی درست کنیم و به گوگل اعلام کنیم که ما امضا کنندگان این اعلامیه تا زمانی که گوگل از این نام جعلی استفاده کند و نام پارس را بر این دریا باز نگرداند ما ایرانیان دیگر از گوگل استفاده نخواهیم کرد به جای آن از سرویسهای یاهو یا هر مایکروسافت استفاد کرده و این نامه را به رسانه های معتبر جهان هم بفرستید تا مجبور به اعلام آن شوند حدس من این است که سهام گوگل افت می کند اونوقت ببینم باز هم از این غلطها می کنند یا نه
احسان مکوندی 1391/02/15 19:34
من نام خلیج فارس رو در گوگل ارث جستجو کردم،پیداش کرد.
ورژن
6.2.2.6613
رمضان سعیدیان 1391/02/15 19:13
خلیج فارس همیشه خروشان است جای خلیج عربی در زباله دان است
امیر 1391/02/15 19:11
سلام
بنده یه نظر توی ستون نظرات اخبار نوشتم و فکر میکردم همون موقع نمایش داده میشه دلیلش هم اینه که دیدم کلی نظر احمقانه و متعلق به یه عده آدم گویا نژاد پرست و عقده ای توی سایت درج شده ولی وقتی پیام رو نوشتم و پیغام " نظر شما پس از بازبینی در سایت درج خواهد شد" رو دیدم خیلی تعجب کردم
شما که کلی ادعا دارید که سایتتون جزء بهترین هاست و الانه و بهمانه.....
من فکر میکنم با این وضعیت اگه بخش نظرات غیر فعال بشه بهتره یا حداقل کسی که نظرات رو کنترل میکنه باید گوشزد بشه، من عربم و ایرانی، به نژادم هم افتخار میکنم، بهرحال از این سایت چنین انتظاری نداشتم، خداوکیلی یه نگاه به بخش نظرات درج شده در مورد خبر "گوگل نام "خلیج فارس" را حذف کرد!" بندازید، واقعا جای تاسف دارهlay:none">fexofenadin kinder fexofenadin cipla fexofenadin nebenwirkung
امیر 1391/02/15 18:53
بابا دیگه از شما انتظار نداشتیم خبر دروغ درج کنید
واقعا که........
abbas 1391/02/15 18:22
اولا که گوگل .... می خوره همچین کاری بکنه با اون عربای .... .
دوما خبر جعلی من خودم تست کردن کردم خلیج فارس همان خلیج همیشه فارس.
دوستان ناراحت نباشند
احمد غفوري 1391/02/15 18:11
باید به اعراب ح داد زیرا هربار که چنین ادعایی کردند با مهربانی ما ایرانی ها مواجه شدن تا کی ما ایرانی ها فقط می خواهیم
از حقوق صد در صد مسلم خود دفاع کنیم بیاید همه با هم دست به ادعایی بزنیم که از ادعای اعراب بسیار واقعی تر است

بیاید همگی با هم یک صدا در هر جا که می‌توانیم عنوان کنیم که نام دریای عمان جعلی و دروغین است و باید نام دریای پارس جای آن را بگیرد

دریای عمان غلط و دریای پارس درست
این مبارزه درست است نه اینکه هرساله از حق صد درصد خود دفاع کنیم بیایید به حقوق از دست رفته حمل کنیم

دریای پارس به جای دریای عمانlay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol dosis pantoprazol bolus
یدالله 1391/02/15 18:09
عرب مفت خور دو روز نفت ازش نخر از گرسنگی می میره یه زمانی نصف کره زمین مال ایران بود حالا دیگه جلیج فارس شد خلیج
عربی......حالا دیگه عرب سوسمار خور واسه ما ایرانی ها آدم شده..... زنده باد هر چی ایرانیه
مرتضی 1391/02/15 17:48
خلیج همیشه فارس . عرب در بیابان ملخ می خورد بگو به خلیج فارس ما چکار داریlay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol kur pantoprazol bolus
سعيد 1391/02/15 17:45
با تمام اینکه از طرفداران خدمات گوگل هستم ولی در این مورد واقعا برای گوگل متاسفم.
مواظب باش 1391/02/15 17:33
خبر جعلی و دروغ است.
تایید نشد.
خلیج عربی 1391/02/15 17:01
اینم یه وبلاگ مبنی بر تایید حرف اعراب
منوچهر 1391/02/15 16:48
زشیر شتر خوردن و سوسمار ؛ عرب را به جایی رسیده است ؛ کار که تاج کیانی کند آرزو ؛ تفو بر تو ای چرخ گردان تفو
محمد 1391/02/15 15:53
بابا ما ایرانی هستیم اونا عرب ملخ خور اونا رو چه برسه به این غلط ها. واقعا چه به سر ما اومده که عرب ملخ خور برا ما ادعا میکنه
خلیج همیشه فارس 1391/02/15 15:21
گوگل غلط کرده!!!!!!!
حالم ازش بهم می خوره با اون مرورگرش سرویس میلش نقشه های گندش سیستم عاملای زایش اصلا من دیگه از گوگل استفاده نمی کنم این همه شرکت همه کارایی که این کرده رو انجام می دن چرا از اونا استفاده نکنیم؟؟؟؟؟؟؟
حسین 1391/02/15 15:12
نه عزیز من... با وجود اینکه این خبر درست نیست ولی در همه سایتها منتشر شده!
چه فارسی و چه انگلیسی سرچ کنی ، شما رو به خلیج همیشه فارس هدایت میکنه
خلیج فارسسسسسسسسسسس 1391/02/15 14:36
باید اونایی که تو کار اینترنتن یه موج اینترنتی یا یه اعتراض دسته جمعی بذارن تا بتونیم حرفمونو برسونیم
باباااااااا
آبادی بتخانه ز بیکاری ماست
ما مگه مرده باشیم که بچاپنمون
جمشید علیپور 1391/02/15 14:14
خلیج فارس همیشه فارس بوده وخواهد بود تا زنده هستیم خلیج خلیج فارسه تازه خلیج پارس مرگ بر گوگل جیره خوار و ایادی نوکر اعرابش گوگل حیا کن خلیج پارس را رها کنlay:none">prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditet
خلیج فارس 1391/02/15 12:56
خدا لعنتشون کنه انشاالله که خیر نبینن
دیگه از گوگل و مروگرش متنفرم
محمد نوری 1391/02/15 12:52
*****************
*******************
*********************

عزیزان این کار هیچ ربطی به گوگل نداره
همین الان من در سایت گوگل درگیرم تا اسم خلیج فارس را با نام واقعیش ثبت کنیم
گوگل این امکان را گذاشته تا کاربر ها بتونند نقشه های گوگل مپ را ویرایش کنند
ولی خوب مثلا اگر در حد یک کوچه یا یک خیابان بخوام نامگذاری کنم راحت میشه ولی جایی در حد خلیج فارس نیاز به تایید چند نفر داره تا توی گوگل ثبت بشه
الان من با نام خلیج فارس ثبت کردم ولی باید توسط چند نفر تایید بشه
الان صد در صد عرب ها کاری که من کردم را رد می کنند و من امتیاز منفی می گیرم ولی توی ایران هیچ کس نیست که تایید کنه تا بتونیم نام خلیج فارس را ثبت کنیم
الان اگر همه شماها هم بیاین عضو بشین و رای مثبت بدید باز هم فایده ای نداره چون قبلا هیچ ویرایشی نداشته اید
پیشنهاد می کنم بیاین عضو بشین برید و محلات و شهر های خودتون را ویرایش کنید تا امتیازتون بالا بره بعدا بیاین تا با هم دیگه نام خلیج فارس را به راحتی ثبت کنیم
من الان توی انجمن همین سایت یک تاپیک باز می کنم و آموزشش را میدم
http://www.google.com/mapmaker
عباس 1391/02/15 12:38
سافت گذر عزیز نام خلیج فارس کاملا حذف نشد بلکه بهتر بود به جای تیتر"گوگل نام "خلیج فارس" را حذف کرد! " نام خیلج عربی هم اضافه شد.وحالا ...اعراب که بچه شون را زنده زنده دفن می کردن،معذرت می خوام جای خواب با سرویس توالتشون یکی بود،سوسمار می خوردن اینا چه می دونن فرهنگ چیه!تمدن چیه!شور چیه! معماری عرب چیه!تاریخ عرب چیه! کتاب قوائدشون را که سیبوه فارسی نوشت از این موش های شکم گنده چه انتظاری می شه داشت/واقعا برای گوگل متاسفم....
team cybery 1391/02/15 12:25
مرگ بر عرب و تمام کشورهای عربی خائن
از قدیم تا به الان نفهم بودن عربیها چه قدر پامبر امد هر چه پیامبر نازل شد 124 هزار همه تو این کشوهای عربی ولی این عربهای نفهم همیشه مایه عزاب این انسان ها بودن
زنده باد ایران و ایرانی و زنده باد خلیج ایرانی فارس
hamid 1391/02/15 12:19
واقعا از گوگل از اول هم خوشم نمیاد نون به نرخ روز خوره. باز هم ماکروسافت حداقل توی نقشه های بینگ نام های بین المللی رو رعایت میکنه.
A.R.A 1391/02/15 12:18
تو دهن هر چی عربه
rezaya 1391/02/15 12:17
نمی دونم چرا گوگل اسم خلیج فارس عوض کرده بعضی گیر میدن چرا اسمت عربیه چرا کوچه اسمش عربیه چرا دین ما عربیه سید عربن باید از ایران برن ادای این روشن فکر ها ملی گرا اجنوی که از کرواتاشون تا بند کفششون خارجی روز تا شب انگلیسی بلغور کردن باعث پیشرفت تلقی میدونند بابا زبان طی مرور زمان تغییر می کنه اون واژه های عربی الان تو فارسی استفاده میشه اصلا معناش با عربی الان فرق داره یا مثلا به جای پ بگید ف اگه ابن جور و زبان تغییر نمی کرد تو باید تو هنوز رو غار نقاشی بکشی پس چون از خط میخی هخامنش قدیمی تره خوبه همین های دم از ملی گرا یی می زنند کوروش کبیر داریوش بزرگ روز تا تو دبی سبی پلاسن
مازیار 1391/02/15 12:04
ایرانی باش و آریایی ... این خلیج همیشه پارسه همیشه پارس
حسین 1391/02/15 11:56
خلیج فارس نه الخلیج العربی

سلام دوستان اگر می خواهید اسم خلیج فارس عوض نشه و عرب ها رای نیارند و خلیج فارس را به خلیج عربی ترجیح می دهید برید و خلیج فارس را انتخاب کنید


http://www.persianorarabiangulf.com/index.php
حسین 1391/02/15 11:51
من همین الان خلیج فارس زدم اومد.
razer 1391/02/15 11:34
ما نام خلیج فارس را می خواهیم

پس اگر گوگل این کار زشت را کرده پس ما همین طوری بشین و کاری انجام ندهیم

میگن اگه به بچه رو بدی پرو میشه

جستجوگر bing نام persian gulf رو حذف نکرده است http://www.bing.com/maps
جلال اسماعیل زاده 1391/02/15 11:22
خبرتون صحت نداره!!!
اونا هم همچنین جراتی ندارن که از این غلطها بکنن!!!!!
جلال اسماعیل زاده 1391/02/15 11:19
چرا بری رو که موثق نیست رو رو سایت قرار میدین؟من الن نگاه کردم بود.
علی 1391/02/15 10:47
آقا من توی گوگل مپ persian gulf رو سرچ کردم رفت روی خلیج فارس ولی arabian gulf رو که زدم برد به ناکجا آباد! خیلی خوشم اومد از این حرکت گوگل!
جواد 1391/02/15 10:39
خواهشن دوستانی که عضو فیسبوک هستن، عکس پروفایلشون رو یه عکس از خلیج فارس بگذارن......
ممنون.... همین حالا دگه!!!!
ناشناس 1391/02/15 10:29
ی ضرب المثل ایرانی-اصفهانی در مورد عرب های این شکلی هست که میگه:

"""البته به تمام عرب های نازنین ایران زمین درود و سلام می فرستم و اعلام می کنم که این ضرب المثل مال احمق هایی مثل این یارو ملک عبدالله و این اماراتی های خاک بر سر و... هست."""


**************عرب در بیابان علف می خورد،سگ اصفهان آب یخ می خورد!!!!******************

آخه کاش میشد یه جوری ما دهن اینا رو ...می کردیم تا دیگه اینقدر .... نکنند.(سافتگذر جان میتونی این قسمت رو حذف کنی و نمایش ندی )

"گوگل" هر چند توی دنیا یکی هستی ولی "خاک برسری" بیش نیستییییییی!!!!!!!!!!

ز شیر شتر خوردن و سوسمار
عرب را به جایی رسیده است کار
کـــه« تــاج کـــیـان» را کـنـد آرزو
تـــفو بـر تـو ای چرخ گـردون تــفـو!

*******دوستان از خلیج همیشه فارس هرجایی که میتونید دفاع کنید این خلیج مال من و شماس********

خلیج تا ابد ففففففففففففففاررررررررررسسسسسسسسس
محسن 1391/02/15 10:17
اون موقع که پارسی ها در علم و دانش سرآمد زمان خود بودند این عرب های مفت خور نه بزار درست تر بگم عرب های ملخ خور که حتی حمام کردن هم بلد نبودند و دختراشون رو زنده بگور میکردند کجا بودند که حتی یک کلکی هم بلد نبودند درست کنند ایرانیان با کشتی های اقیانوس پیمای خود زمین رو می گشتند و کشور گشایی می کردند . لعنت به هر کی که خلیج تا ابد پارس رو خلیج عرب می نامند . در ضمن خلیج پارس درست است نه فارس چون پ در زبان عرب وجود نداشت اون رو فارس می خوانند.


خلییییییییییییییییییییییییییییییییییج پپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپاااااااااااااااااااااااااااااااااااااارررررررررررررررررررررررسسسسسسسس
خلیج پارس خلیج پارس خلیج پارس خلیج پارس خلیج پارس
خلیج پارس خلیج پارس خلیج پارس خلیج پارس خلیج پارس
خلیج پارس خلیج پارس خلیج پارس خلیج پارس خلیج پارس
خلیج پارس خلیج پارس خلیج پارس خلیج پارس خلیج پارس
خلیج پارس خلیج پارس خلیج پارس خلیج پارس خلیج پارس
خلیج پارس خلیج پارس خلیج پارس
خلیج پارس خلیج پارس
خلیج پارس
Persian Gold 1391/02/15 10:00
خلیجه فارسه خومونه خلیجـــه . خلیجه فارسه خومونه خلیجـــــــه
ایرانی 1391/02/15 09:46
ز شیر شتر خوردن و سوسمار عرب را به جایی رسیده است کار
که تاج کیانی کند آرزو تفو بر تو ای چرخ گردون تفو

همه سر به سر تن به کشتن دهیم از آن به که کشور به دشمن دهیم
میلاد 1391/02/15 09:31
آدمهای گردن کلفت که کم هم نیستن اینجا باید خودشون رو نشون بدن .
محسن 1391/02/15 08:01
این تاوان عرب پرستی ماست!
اسم های مناطق تهران رو عربیی انتخاب کردید!!!!حالا ناراحت نام خلیج فارس هستید!
صادقیه، زعفرانیه و......
این ها عربی نیستن!؟
چرا مسولیت مملکتی ما اینقدر کم فکر و سطحی نگرن!
اون از ادبیات فارسی،
تو نامه نگاری ها مرتب واژه های عربی می نویسید!
از بسمه تعالی .... تا آخر نامه.
قدر فردوسی رو نمیدونید؛ چه انتظاری از عرب ها دارید!؟
نقاشی دیواری شاهنامه رو دور میدون فردوسی مشهد پاک کردید!!!
حالا از اعراب ناراحتیید! خب اونا هم اسم فارس رو پاک میکنن!
اگه این جزایر ایرانی به دست عرب ها بیفته، ننگی که بر نام این دولت می مونه تا قیامت پاک نمی شه!
nima 1391/02/15 03:10
persian gulf
خلیج همیشگی فارس
Khalije Hamishe Fars
درود بر پارسیان خوش غیرت
رضا 1391/02/15 02:53
این پا پتی ها فکر میکنن با پول و پارتی میشه فرهنگ و تمدن نداشته رو خرید.صدام با اون همه ادعا که تمام دنیا پشتش بود نتونست یه وجب از این خاک مقدس رو بگیره حالا چه برسه به این جوجه شیخا.اون موقع که دختراشون رو زنده چال میکردن خلیج ما فارس بود و همیشه هم فارس خواهد ماند ...
سارینا 1391/02/15 02:20
بدون تردید جامعه ایران برای دفاع از اب و خاک از جنگ پشتیبانی میکنه !
اسحاق 1391/02/15 02:19
فیس بوک که هیلتره پس چجوری پیام فرستادن ؟ نکنه دیوار رو شکست:d
جم 1391/02/15 01:44
به این بادیه نشین ها بگین سر به سر پارسی ها نذارین که اگه عصبانی بشن هر کدوم یه تف هم بندازن تو خلیج فارس شما ها میرین زیر اب که...
خلیییییییییییییییییییییییج فففففففففففففففففففففففففففاااااااااااااااااااااررررررررررررررررررررسسسسسسسسسسسسlay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol kur pantoprazol boluslay:none">prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditet